1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
Lapa atjaunota:
27-03-2024
Vārdadienas šodien: Ginta, Gunda, Gunta

Rakstos

Vai atbalsti apzinātas sānslīdes legalizēšanu?

Tā dēvēto saulīšu griešana ar automašīnu kādā nomaļākā pilsētas nostūrī vai ārpus apdzīvotas vietas nav retums arī mūspusē. Savulaik laikrakstā “Vaduguns” esam rakstījuši arī par gadījumiem, kad Balvu novada pašvaldības policija pilsētā izvietotajās videonovērošanas kamerās fiksējusi apzinātas sānslīdes radīšanu ar auto. Protams, likumsargi uz to reaģēja, un tā ir sodāma rīcība. Tāpat 2016.gadā vēstījām par Drošas braukšanas stundu ziemas apstākļos, kā iniciators un organizators bija jauno autovadītāju apmācības instruktors Arvīds Raciborskis.
Tikmēr sabiedrības iniciatīvu platformā www.manabalss.lv pirms nedēļas publicēta Jura Dērvenieka iniciatīva ar mērķi legalizēt apzinātas sānslīdes radīšanu nomaļās vietās, piemēram, poligonos, tukšos laukumos un citviet tam piemērotās vietās. Iniciatīvas autors raksta: “Agresīvu braukšanu (apzinātu sānslīdes radīšanu) nevajag attiecināt uz vietām, kur ikdienā nenotiek ceļu satiksme - poligonos, nomaļos laukumos un citviet. Automašīnas vadīšanas apgūšana slidenos apstākļos ziemas laikā ārpus ceļiem (vietās bez satiksmes) jābūt rekomendējamai, nevis aizliegtai. Piemērojamais sods sešu soda punktu apmērā un naudas sods 70 līdz 280 eiro vērtībā ir pārlieku skarbs par prasmju uzlabošanu, lai spētu savaldīt auto, ja ir zudusi saķere ar ceļu. Tāpēc nepieciešams veikt korekcijas Ceļu satiksmes likuma 51.panta 10.punktā, formulējumā iekļaujot normu, ka apzināta sānslīdes radīšana ir atļauta vietās, kurās ir iespējama satiksme - laukumos, pagalmos, poligonos un citviet, kur netiek traucēta ceļu satiksme. Tāpat, lai neveidotos domstarpības starp drošas braukšanas prasmju uzlabošanas interesentiem, privātu teritoriju saimniekiem un tur, kur ir valsts un pašvaldību ceļi, būtu nepieciešams noteikt kontrolēto sānslīžu aizlieguma zīmi “Kontrolēta sānslīde ir aizliegta”, kuru attiecīgās teritorijas īpašnieki varētu uzstādīt. Savukārt zīmes neesamība nozīmētu, ka kontrolēta sānslīde ir atļauta. Līdz ar to arī varas iestādēm būtu skaidri definēts, kur apzinātas sānslīdzes radīšanu kontrolēt, kur nē. Tāpat nepieciešams likumā skaidri definēt, kas ir mācību poligons un kas - treniņu laukums. Rezultātā sabiedrība iegūs legālu iespēju nomaļās vietās apgūt prasmes savaldīt transportlīdzekli slidenos apstākļos. Tas ir svarīgi, lai zinātu, kā rīkoties, ja braukšanas laikā zudusi saķere starp ceļu un spēkratu.”
Lasītāj, vai Tu atbalsti iniciatīvas autora priekšlikumu un apzinātas sānslīdes legalizēšanu?

vadi

Veiksmes prognoze


.